Boicot a Frigo!

Llegeixo que l’empresa de gelats Frigo de Barcelona, en el barri de Poblenou, ha decidit tancar la planta de Barcelona i acomiadar els seus 268 treballadors. Molt bonic.

Resulta que Frigo és una empresa de la multinacional angloholandesa Unilever que va facturar l’any 2006 a Espanya un total de 721 milions d’euros i és la sexta companyia de gran consum. Es veu que fabricaven 35 tones de gelat l’any. Poca broma!

Entro al web d’Unilever i el que trobo m’esborrona: parlen de creences i valors de l’empresa! Vegem quins són. Diuen que cuiden la seva gent, els seus empleats: “Cuidar a nuestra gente. Nos preocupamos por que nuestra gente fomente su propio bienestar, tanto en términos de buen estado físico (nutrición, salud, higiene y cuidado personal), como en el cuidado del corazón, mente y espíritu ayudando a nuestros empleados a controlar su energía y fortaleza personal, implicarlos en las comunidades locales y lograr un equilibrio entre la vida laboral y la vida privada.” Els 268 treballadors a l’atur ara sí que deuen estar bé del cor, ment i esperit! Això sí l’equilibri entre la vida professional i la privada, ha donat un tomb positiu en comptes de donar plusvàlues a aquests estranys éssers, els despatxats ara sí que tindran més temps per estar amb les seves famílies. Ens parlen de missió, és un concepte religiós traslladat pel management al món empresarial. De fet el món empresarial és capaç de manllevar qualsevol paraula fins corrompre-la fins al final. La “missió” d’aquesta empresa es pot reduir a un element: la “vitalitat” que “abarca un abanico de necesidades, desde un estilo de vida sana hasta gustarse a uno mismo, y disfrutar de más tiempo para compartir con los amigos y la familia (…) “En muchos aspectos, pensamos en Unilever como una comunidad más que como una organización. A esta comunidad le da forma y la conduce nuestra gente, que trabaja creativamente dentro de un marco de valores y objetivos de negocio compartidos.” Quina barra! Quan es comença a dir que no som una empresa sinó una comunitat o una família, malament, jo em fico la mà a la cartera no sigui cas que me la robin, a més estàs a punt de ser despatxat. Però continua “Nuestra gente es fundamental para la manera en que encaramos el negocio. Está en el centro de todo lo que hacemos. Su realización profesional, el equilibrio entre el trabajo y la vida personal, su capacidad para contribuir en forma equitativa como parte de una fuerza de trabajo… son todas cuestiones que consideramos prioritarias.” Ja es veu.

Sembla que, a sobre, tenen creences! “Nuestras creencias. También la diversidad es fundamental para Unilever, por ello la promovemos, centrándonos en construir una cultura no discriminatoria en cuanto a género, raza y discapacidad.” Si, en aquest punt tenen raó i són coherents, acomiaden a tothom sense distinció de sexe, raça o capacitat. “Crecemos como compañía a través del crecimiento de nuestra gente. Esta percepción está detrás de todos nuestros esfuerzos para hacer que nuestra gente se sienta realizada y comprometida.” Ja es veu com acompleixen els seus objectius. Això és una empresa sense entranyes, com quasi totes i sense cap mínima referència a la responsabilitat social. Si el benefici passa per sobre de qualsevol altre valor, llavors que ho escriguin així de clar, no hi ha res a dir. Per exemple que posin: ” Valors. Som mala gent, ens importen una bleda els treballadors i els consumidors. Només ens interessen els beneficis que per això som una empresa privada en un sistema capitalista”.

Que tanquin la planta de Poblenou no vol dir que es deixi de fabricar Frigo. Aquesta gent volen que els comprem els productes però no volen tenir cap mena de responsabilitat social. A partir d’ara en comptes de comprar gelats Frigo podeu comprar-ne de la competència: Menorquina, Alacant, Royne, Jijonenca, Farggi, Helados Estiu i Häagen Dazs.

Unilever té, a banda de Frigo, altres marques a Espanya: Knorr, Flora, Tulipán, Frigo, Dove, Axe, Rexona, Signal, Skip i Mimosin. Us proposo deixar de comprar aquestes marques d’una vegada. Boicot!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.