Un nou mètode contra la crisi

jardi4

Vaig al súper i em trobo a dues amigues en animadíssim debat. Debaten de qualsevol cosa, de política, de llibres, del que sigui, però sobretot de menjar, de cuina i de plats. Són unes de les millors cuineres que hi ha a Catalunya, de fet alguna vegada que vaig un restaurant d’aquests de moltes forquilles, molt plat i poca teca, sempre ho comparo amb les menges que fan elles dues. I moltes vegades superen amb escreix els millors cuiners.
El seu mètode és deixar el carro en un lloc i una se’n va a buscar una cosa, l’altra una altra, de cop es tornen a trobar i reprenen la conversa. El mètode és totalment caòtic, no porten mai llistes de res, per a elles comprar i cuinar és una cosa artesanal, consideren que és millor no posar-hi ciència ni raó.
A més, com diria Marco Panella abans de tornar-se boig, la meta és el camí i per tant només de pensar i discutir què faran el proper dissabte al migdia o al vespre ja és un fi en si mateix. Entremig de la conversa sobre la compra el diàleg pot volar amb comentaris elevats sobre Elias Canetti, Richard SennettJavier Marías. A vegades fins i tot els llibres acaben essent motiu d’inspiració per a les menges futures.
Les meves amigues però, tenen un defecte, son molt, molt despistades. Enmig d’aquest caos no s’adonen en quin carro de la compra posen les coses que agafen dels prestatges. I quan es posen d’acord a anar a fer cua a la caixera s’adonen que la meitat del que han agafat ha desaparegut. Ho vaig viure directament, quan vaig anar a pagar em vaig trobar una bossa de tomàquets deshidratats que no sé què fotre’n. Així doncs, quan la gent del súper va anar a pagar de sobte es trobaven amb moltes coses que no havien agafat. El caos  va ser total.
Així doncs la Concepció i la Dolors s’han inventat un nou mètode per suportar la síndrome d’abstinència quan no tens diners, vas agafant les coses i les poses als altres carros.
Potser sense voler-ho han creat també una variant de l’esquerra radical fonamentada en Henry David Thoreau: vas agafant coses, les vas posant als carros fins que buides el súper, i fots al camp tranquil·lament sense comprar res de res. És una nova forma de desobediència civil contra el consumisme.

2 responses to “Un nou mètode contra la crisi

  1. Ester Rosauro Coronado

    Ja, ja quin riure!!!. M’ha encantat la Concepció i la Dolors, a més no cal dir que, aquesta nova forma de desobedència civil seria una solució ben creativa…..espais buits reclamant una nova funció………………
    Ester R.

  2. M’ha encantat! quina bona manera de començar el dia, gràcies.

Deixa un comentari

