Rodalies, plou sobre nosaltres, i no és aigua

tren 2

Quan es va començar a parlar des de Catalunya de tenir competències sobre Rodalies els aparells de l’Estat es van posar en funcionament. Van crear ADIF, Administrador de Infraestructuras Ferroviarias. Va passar molt desapercebut. Quan es va aprovar l’Estatut i per tant reclamar la cessió de rodalies de RENFE, es van trobar que ADIF tenia la propietat de les vies, les estacions i les terminals de mercaderies. Collons, així què han traspassat? Quan van fer aquest traspàs el govern central es va comprometre a fer inversions per valor de 4.000 milions d’euros entre 2008 i 2015. Fins ara només n’han executat un 7%. Un gran frau. Santi Vila va arribar a un acord amb Ana Pastor que els 3.720 milions que faltaven per invertir fins el 2015 es quedaven en 306, quina gran negociació! Li donen el 10% del compromès i està content! Aquests diners es poden anar invertint fins el 2018. Quina ensarronada!

Potser l’obra pendent més emblemàtica és el desdoblament de la línia de Vic. De tantes vegades que l’han anunciat creia que feia anys que estava desdoblada. Alerta, ara ja ni l’anuncien, ara diuen que faran un “desdoblament parcial”, amb “tres bypass” que costarà 70 milions. El desdoblament costa 700 milions. Però no es farà immediatament perquè, agafeu-vos, han de fer el projecte! No seria millor que Santi Vila enlloc de firmar acords que mai es compleixen els engegués a fer punyetes?

 

T-50/30        2013             2014              8,43%

1 zona             39,2            42,5             +3,3 euros

2 zones           65,5            71                 +5,5 euros

3 zones           91,9            99,6             +7,7 euros

4 zones         114,5           124                +9,5 euros

5 zones          135             146                + 11 euros

6 zones         150            162,5              + 12,5 euros

Per si no n’hi hagués prou aquests dies hem sabut els augments dels preus del tren de rodalies (vegin quadre adjunt): Els responsables d’aquest atemptat a les classes populars són Santi Vila (CiU), Joaquim Forn (CiU) i Antoni Poveda (PSC), caps de l’ATM. No s’adonen que per a molta gent treballadora a partir de les dues zones el cost del transport públic pot significar més del 10% del sou? I a partir de 4 zones més del 15%? El cost del transport públic ha de recaure sobre les empreses i no sobre les famílies treballadores que han d’utilitzar el tren per anar a treballar cada dia. No veuen que és una forma de les empreses d’externalitzar costos? Els enganya el PP, però que no pensin que ens enganyen a nosaltres.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s